top of page
  • Writer's picturenoXIne

U očekivanju Mature

Updated: Feb 22, 2023

Razgovori sa studentima bili su nadahnuće i za jednu dramu koja je prošla na županijski LiDraNo. U očekivanju Mature odvest će vas u Beckettov svijet apsurda.



Lica:

Ana – studentica PMF-a

Mak – student TVZ-a

prof. GPS, – prof. Hrvatskog

prof. Gal – prof. Glazbenog

Rebeka – maturantica

Dorotea – maturantica



I. 30 min

(Razgovor sa studenticom Matematike na PMF-u u organizaciji prof. GPS. Datum je 5. 12. 2022., Hrvatska igra protiv Japana na Svjetskome nogometnome prvenstvu u Katru u 16:00. Razgovor je u 14:00, traje samo do 15:00 kako bi svatko stigao kući i gledao utakmicu. Prof. Gal sjeda za klavir, svira Chopina, Nocturne op. 9, br. 2.)

RE (Dori): Evo nas na razgovoru!

DO: Kada kreće?

RE: Krenuo je.

DO: Nisam smislila što ću odgovoriti.

RE: Nije bitno, mi ćemo postavljati pitanja, ona će odgovarati.

DO: Onda dobro, ako je tako, kako tvrdiš da jest.

RE: Jesam li ti ikad lagala?

DO: Ako jesi, možda nisam svjesna toga.

RE: Ovdje ćemo saznati kakav je PMF i kakva je Matura.

DO: Beka, ja još ne znam što želim upisati.

RE: Ni ja.

DO: Što onda radimo ovdje?

RE: Ne znam.


(Zbog neugode tišine prof. GPS pita prva. Prof. Gal počinje Brahmsov Mađarski ples, br. 5)

PROF. GPS: I, Ana, kako je na fakultetu?

ANA: Odlično, izvrsno, zaista super, uživam.

PROF. GPS: Koji ti je najteži, a koji najlakši predmet?

ANA: Geometrija mi je definitivno najteži predmet, ne prođe ga čak 70% ljudi iz prvog pokušaja. Od lakših bih voljela istaknuti Geometriju.

PROF. GPS: Zanimljivo. (obraćajući se curama) Imate li pitanja?

RE: Koje si izborne Mature pisala?

ANA: Ni jednu, znala sam da je Matematika pravi izbor za mene.

DO: Nisi to mogla znati.

RE: Uvijek si cinična.

DO: Čini se.

PROF. GPS: Kakva ti je bila Matura iz Hrvatskog?

ANA: Sjajna, sve sam znala.

RE: Imaš li kakve savjete?

ANA: Kod Matematike krenite s težim zadatcima, lakše ostavite za kraj jer ćete već biti umorne. Kod Hrvatskog, isto, prvo riješite zadatke s polaznim tekstovima, pa zadatke na zaokruživanje.

RE (Dori): Jesi čula?

DO: Ne, nisam slušala.

RE: Kaže da prvo riješimo lakše zadatke, a teže ostavimo za kraj.

DO (Ani): To nema smisla.

ANA: Meni je odlično na fakultetu!

DO: Mature nemaju smisla.

RE: O tome se ne govori!

ANA: O tome se ne govori!

PROF. GPS: O tome se ne govori!


(Prof. Gal naglo ustaje usred skladbe i izlazi.)

PROF. GPS (Ani): Kakve su računske prognoze za današnju utakmicu?

ANA: Hrvatska ima 67% šanse za pobjedu, vjerojatnost za produžetke je 73%, a za penale 48%. Vjerojatnost da Modrić pogodi za Hrvatsku je 28%. Vjerojatnost da Perišić pogodi za Hrvatsku je 58%. Vjerojatnost da Daizen Maeda da gol za Japan je 51%, no da postigne pogodak za Hrvatsku je 49%.

RE: To je apsolutno točan izračun!

DO: I apsolutno bespotreban.

RE (Dori): Sve više i više želim ići na fakultet bez tebe.

DO: Zašto?

RE: Jer si cinična.

DO: Dobro, i ja želim ići na fakultet bez tebe.

RE: Dobro, onda idi i s ovog razgovora.

DO: Evo idem.

RE: Vidjet ćeš kako će ti biti na Maturi.

DO: Jedva čekam tu Maturu.

RE: I ja.

(Dorotea izlazi.)

ANA: Kad je Matura ove godine?

PROF. GPS: Danas u 16:00.

ANA: U redu.

RE: Bojim se da je tada utakmica, profesorice.

PROF. GPS: Vidjet ćemo.

ANA: Tko igra danas?

PROF. GPS: Danas je Matura, a ne utakmica.

(Prof. GPS uzima šalicu kave, a kazaljke pokazuju 14:30)


II. 30 min

(Prof. Gal ulazi, vodi smušenog i izgubljenog studenta TVZ-a, Maka. Prof. svira Debussyja, Claire de lune.)

PROF. GPS: Dobro došao.

MAK: Dobar dan, ja sam Mak.

PROF. GPS: I, Mače, kako ti je na fakultetu?

MAK: Došao sam na razgovor s učenicima koje zanima fakultet na kojemu studiram. Ja na tome fakultetu doista uživam.

ANA: I ja na svome fakultetu doista uživam. I ja sam došla razgovarati s učenicima zainteresiranima za moj fakultet.

MAK: Jesi li im govorila o Maturi?

ANA: O Maturi?

MAK: Da, o Maturi.

ANA: Naravno.

MAK: I kako im se sviđa?

ANA: Obje su oduševljene Maturom.

RE: Istina je, jedva čekam Maturu.

MAK: Kako i ne bi! A kad je Matura?

PROF. GPS: Danas u 16:00.

ANA: Danas u 16:00.

RE: Nisam se još spremila za Maturu, no ima vremena.

PROF. GPS: Ima.


(Prof. Gal završava skladbu, okreće list i svira Satieovu skladbu Gnossienne br. 1. Ulazi Dora. Začuđena Makovom pojavom dotrči mu u zagrljaj, no on je odgurne.)

DO: Mak, zašto? Čekali smo ovo godinama.

MAK: Dobar dan, došao sam razgovarati s učenicima koji žele upisati fakultet koji pohađam.

RE: Zar nisi to znala, Dora?

ANA: Nisi li, Dora?

PROF. GPS: Zar stvarno nisi?

RE: Za sat vremena je Matura.

DO: Ne, za sat vremena je utakmica Hrvatske protiv Japana.

MAK: Griješiš, Julija.

DO: Mak, zar me se ne sjećaš? Prije dvije godine zvao si me ljubavlju svoga života, baš prije Mature iz Engleskog.

MAK: Jako uživam na svome fakultetu.

DO: Mak, tebi je Matura isprala mozak.

RE: O tome se ne govori!

ANA: O tome se ne govori!

PROF. GPS: O tome se ne govori!

DO: Ja ću biti prva koja odbija ovaj sustav, slomljena srca, ali zdrave glave!

(Prof. Gal naglo zaustavlja izvedbu skladbe. Ustaje i zaključava vrata.)


(Prof. Gal, bez nota ispred sebe, svira improviziranu inačicu Chopinove skladbe Fantasie impromptu. Kazaljke pokazuju 15:00.)

PROF. GPS: Za sat vremena je Matura. Zaboravite svoja imena, pišite samo inicijale, ne zaboravite. Svi spremni?

RE: Da!

MAK: Da!

ANA: Da!

DO: Ja Maturu neću pisati.

RE: Pojest će te ta ciničnost.

DO: Tebe će pojesti Matura.

RE: Molim te, idi odavde.

DO: Ne mogu, vrata su zaključana.

RE: Našla bi način da stvarno to želiš.

DO: Ne bih ti lagala.

RE: Ja tebi nikad nisam lagala.

DO: Nemoj mi se više obraćati.



(Sat vremena tišine, svi pišu, osim Dore, u 16:05 čuju se krikovi koji odjekuju zgradom. Hrvatska vodi 1:0, Matura vodi 1:0)

DO: Jedva čekam Maturu.



Grigor Stojaković, 4.c

47 views0 comments
bottom of page